Tuesday, September 12, 2006

AUDIT DALAM KE PHUKET

Sebagai menghargai sumbangan Juruaudit Dalaman dalam pelaksanaan Pengurusan Sistem Kualiti (QMS), Bernama menganjurkan satu program pengukuhan juruaudit dalaman selama tiga hari di Phuket. Program yang bermula pada 8 hingga 10 September 2006 turut diserta oleh Ketua Pengarang Bernama Datuk Azman Ujang dan dibimbing oleh konsultan Encik Abdul Rahman Zuber.

"Walaupun masa yang singkat diberikan tetapi saya percaya banyak ilmu-ilmu yang telah dipelajari di dalam program"kata Abdul Rahman.
Dalam program ini didedahkan kembali kepada asas-asas pengauditan dan contoh-contoh proses pengauditan yang dijalankan oleh beberapa agensi kerajaan yang lain.
Selain daripada itu peserta juga berkesempatan untuk melawat beberapa tempat yang diaturkan oleh agensi pelancongan yang menguruskan program ini.

Bagi pihak juruaudit dalam penulis ingin mengucapkan berbanyak terima kasih kepada pengurusan Bernama kerana menganjurkan program ini. Semoga penglibatan semua akan membawa kepada lebih kegemilangan kepada Bernama.

No comments: