Monday, July 27, 2009

Polis dan SPRM bukan untuk rakyat seperti saya - luahan seorang blogger

Polis dan SPRM bukan untuk rakyat seperti saya
Oleh ZUKRI AKSAH
SEBELUM saya mengambil keputusan untuk tidak lagi berjawatan dalam mana-mana parti politik dan pertubuhan bukan kerajaan yang berkecenderungan politik, saya seorang yang agak aktif juga.
Saya pernah menjadi Exco Angkatan Muda Keadilan Malaysia selama dua penggal, saya juga pernah menjadi Pengerusi GERAK Pahang dan Ahli Lembaga Pengarah GERAK Malaysia.
Sama ada ketika di dalam PKR mahupun GERAK, orang yang paling ghairah mahu “bersahabat” dengan saya adalah polis-polis dari Cawangan Khas.
Dalam setiap program yang saya anjurkan ketika itu, polis Cawangan Khas ini akan setia hadir bersama, walaupun tidak dijemput.
Dari seorang bertambah dua, dari dua menjadi tiga, sehinggalah paling ramai mencecah lima orang.
Anda bayangkan lima orang polis mengikut saya seorang. Mengenang keadaan ini dahulu, tentulah saya akan katakan kehidupan saya hari ini jauh lebih tenang.

Cerita selanjutnya baca di sini

http://mstar.com.my/kolumnis/cerita.asp?file=/2009/7/23/mstar_cangkir_retak/20090723115856&sec=mstar_cangkir_retak

No comments: